Бош препоръчва: проверявайте и подменяйте редовно ламбда-сондата
Модерната автомобилна техника работи за намаляването на разхода на гориво и опазването на околната среда. Тук ламбда сондата играе важна роля. Тя е част от ауспухната система и оказва влияние върху разхода на гориво и отделянето на вредни емисии. Обусловено от мястото й на монтаж, тя е подложена на много високи термични, механични и химични изпитания, т.е. се износва. По-стари ламбда-сонди повишават разхода на гориво и вредността на отработените газове. Така се надвишават допустимите норми – автомобилът не премина годишния тест за отработени газове.
Поради това Бош, който е водещият производител на ламбда-сонди на европейския пазар, препоръчва проверка на работата й след всеки 30.000 км и подмяна по установените интервали. Това си заслужва, тъй като така можете да спестите до 15% гориво и да предотвратите дефектацията на катализатора.
Дефектна или износена ламбда-сонда има следните недостатъци:
- повишен разход на гориво;
- загуба на мощност на двигателя;
- влошено поведение на автомобила;
- повишено отделяне на вредни емисии;
- дефектиране на катализатора;
Препоръчителните интервали за смяна са поместени в техническата документация на автомобила, както и в пазарните каталози на Бош. В тези каталози е изредена общата номенклатура ламбда-сонди, съдържаща над 500 артикула с традиционното Бош-качество. Освен това е създадена и атрактивна компакт-програма от само 50 артикула, които обаче покриват 75% от всички европейски автомобили. За всички ламбда-сонди Бош предлага оригинални щекери за гарантирано сигурното свързване без допълнителни адаптери.
Препоръчителни интервали за смяна
Тип на ламбда-сондата | Интервал за смяна | Интервал за проверка | |||
Без подгряване | На всеки 50000 км съотв. на всеки 80000 км |
На всеки 30000 км | |||
С подгряване: | |||||
1. поколение | На всеки 100000 км | ||||
2. поколение | На всеки 160000 км | ||||
Planar-сонди | На всеки 160000 км |